Monday, February 16, 2009

peristiwa malam valentine...

Assalamualaikum,
Apa yang kita ingat bila setiap kali 14 February menerjah……..
Em,mungkin bagi sesetengah orang hari ini merupakan hari yang paling bermakna sebab bufdy @hari ulangtahun @ or sebab2 lain.
Bagi sesetengah pulak tak nak ingat pun tarikh nie maybe sebab ada kematian @ kemalangan @atau musibah2 buruk yang lain.
Ada pulak yang berangappan hari nie sama macam hari2 yang lain je..
Tapi ada gak puak2 yang menanti2kan hari nie coz hari valentine…
Yang sedihnye kebanyakan yang teruja menyambut hari2 maksiat nie adalah dikalangan belia Islam.
Emmmmm, sebenarnye pada malam 14.2.09 adik ada mengikuti program ‘AMAR MAARUF NAHI MUNGKAR’ .kami dibahagi kepada dua group iaitu group pertama ke benteng dan group kedua ke teluk cempedak.adik ikut group kedua.
Agak takut pada mulanye sebab nie first time join progm macam nie tapi betulkan semula niat dan berazam sungguh2 then semua berjalan lancer.
Nasib baik belia2 yang ada kat situ taklah extreme sangat.diorang just kacau2 mulut je and still ada hormat bila diedarkan risalah.
Cuak memanglah cuak coz bila kitaorang sampai je semua orang pandang.maklumlah pagi2 buta orang semua bercouple berpeluk2 kitaorg lah berjubah .
Hehehehe,agak lucu jugak coz adik bertiga aje and one of my jnior bertudung labuh.ini memang pengalaman yang tidak dapat dilupakanlah.
Sebenarnye dah lama teringin nak join progm macam nie tapi tak berkesempatan.
Kat sini bukan nak cakap siapa baik or jahat tapi just good thing is WE CARE AND WE SHARE tapi NOT BUSYBODY. Tapi diorang dapat terima dengan baik je.Alhamdullilah.
Muloa2 terpk gak layak ke aku nak join prm nie sedangkan aku sendiri tak pakai tudung labuh tapi bila dipk2 kan semula siapa lagi yang nak tlg belia2 kita if semua pun pk mcm 2.
Tentang layak or tak 2 kita abaikan dulu yang penting kita sebenarnye kearah perubahan yang baik.
So,better we start to do somethinh rather than we just sit down and wait for someone to do it…
Sama2lah kita pk kan k…….
p/s:waktu balik kena tahan ngan polis then polis pun takut bila kita orang bagitau pasal progm nie….
hehehehehe

3 comments:

Asma’ AB said...

mala.. tahniah.. ak pun tak pena join ag.. tapi terasa debarannya.. inilah contoh anak muda melayu yang diharapkan. jangan ukur pada labuhnya tudung. ukurlah pada hati. dan yang layak menimbang ni sume cumalah Pencipta kita =)

taQi said...

bagus2..tahniah atas usaha anda.. =)

Muhd Aizuddin Ali said...

wah, kite pun tak sampai berani mcm tu lg... tahniah...

betul ckp aSma' Soleha, ukuran taqwa itu hanya Dia yang maha tahu... jadi kita sebagai manusia ini hanya mampu memilih... dan pilihan saya adalah wanita yang mahu bertudung bulat, walau macam mana pun caranya bertudung sebelum ni... kerana sejuk mata memandang.. I like... ;-)